onsdag 22 juni 2016

Var inte rädd att be om hjälp!

Månadens gästskribent Malin Tärnqvist Lidström

Malin T Lidström är hotellchef på Utö Värdshus. Med en massa hotell, konferens, äventyrsaktiviteter och fjäll i bagaget så gäller numera Stockholms skärgård sen 15 år tillbaka. Malin drömmer om att få se tumlare i Östersjön.

Vårens och försommarens konferenser, kickoffer och sommarfester är bokade och planerade och till stor del genomförda. På en skärgårdsanläggning som vi är så summerar vi känslan av den här säsongens arrangemang innan vi går in på nästa, den med semesterfirare och turister.

Det som kommer tillbaka i våra egna funderingar är varför bokare som kontaktar oss är rädda för att ställa frågor och be om hjälp. Man ringer och mailar oss först när man har en färdig idé och program och tror att vi ”bara” fungerar som en ordermottagare. Släpp in oss tidigare i era funderingar så kan vi tillsammans fixa ett lysande resultat! Ni som vet vad ni vill ha och vi som vet hur vi sätter ihop det. Om vi får veta syftet med konferensen, sammansättningen i gruppen och vad ni gjort förut så kan vi plocka fram passande saker ur vårt utbud.

När vi anläggningar får vara med i planeringsprocessen kan vi också erbjuda lämpligaste lokalen för just ert möte. Vi vet vilken av våra lokaler som är mysigast för det kreativa mötet och vilken som lämpar sig bäst när man vill dra in hela gruppen i en diskussion. För att inte tala om möblering. Hur många gånger börjar inte konferensen med några minuters väntan för att lokalens möblering måste göras om? Med vår hjälp kan också tiden utanför lokalen tas tillvara. Hur man lägger upp fikapausen för bra spontana möten och hur vi gör med incheckningen av rummen och bagageförvaringen för att det inte ska ta värdefull tid i anspråk. Lägg några minuter och diskutera detta med oss, så sparar vi en massa tid här på plats. Det ingår liksom i paketet.

Jag tror att detta blir extra tydligt för oss som jobbar på anläggningar där miljön, aktiviteterna och upplevelsen är anledningen till valet av plats och där transport och logistik är en viktig del av planeringen. Vi gör detta för varje konferens, så prata med oss! Vi vet vilka båtar som har toalett och handikappramp ombord, hur lång tid en cykelutflykt till lämpligt fikaställe tar och hur man lämpligast lägger upp en kajaktur för en nybörjargrupp. Vi har ett upparbetat nätverk av guider och aktivitetsbolag som kan platsen utan att behöva ta betalt för en halvdags rekognosering.

Och allt detta är för att ni ska få den bästa och mest unika upplevelsen för ert gäng. Varje gång. Vi som jobbar ute på anläggningarna och med aktiviteter vet att den som blivit biten av den här upplevelsen kommer tillbaka. Om man valt oss denna gång, är vi inte rädda för att tipsa om vilken av kollegorna i skärgården som är lämplig för nästa.

Så, kasta inte bort idén om konferens i skärgården för att den verkar krånglig eller att offerten blev för dyr pga omständliga transporter. Och bli inte rädd om vi ställer en massa följdfrågor. Det är inte för att vi vill prångla på er en massa merförsäljning, vi vill bara att ni ska få bästa möjliga möjlighet att komma hit. För vi älskar ju det här och vet att fler borde få möjligheten att göra detsamma! Här på Utö jobbar vi alltid efter mottot: Kärlek är gratis!!!

Malin Tärnqvist Lidström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi tar gärna emot alla synpunkter, frågor, ris, ros och kommentarer som vi kan få! Välkommen att skriva till oss.